Randevu Al - İSTANBUL
Randevu Al - İSTANBUL +90 (553) 034 22 05
+90 (553) 034 22 05 Harbiye Mah. Mim Kemal Öke Cad. No: 6 D: 3 - Şişli/İstanbul

İşeme Bozuklukları İçin Pelvik Taban Kas Eğitimi

Pelvik Taban Kas Egzersizlerinin Yararları

İşeme bozukları pek çok insanın yaşam kalitesini düşürür, kişilerin sosyal ve fiziksel aktiviteleri üzerinde olumsuz etkileri bulunur. Pelvik taban kaslarının zayıflığı da işeme bozukluğuna yol açabilir. Pelvik taban kaslarının zayıflığı özellikle kadınlarda mesane kontrol sorunları, idrar kaçırma, rahim sarkması, kronik pelvik ağrı, ağrılı cinsel ilişki gibi rahatsızlıklara neden olabilir.

Pelvik taban kas eğitimi sayesinde egzersizler bu kaslar güçlendirilir ve tedavi edilir. Bu eğitime ek olarak tedavi sürecinde mesane günlükleri, manuel terapi teknikleri, nefes, gevşeme ve stabilizasyon egzersizleri de verilebilir.Pelvik taban kas egzersizlerinin kişinin sağlığına birçok yararı vardır. Bu egzersizler pelvik kasların zayıflığı nedeniyle olan idrar kaçırmayı engeller, mesane ve bağırsak kontrolünün artmasını sağlar.

Pelvik Taban Kas Eğitimi Uygulanışı

Pelvik taban kasları egzersizlerinin etkili olması için öncelikle doğru kaslara kasma becerisi kazandırılır. İşeme bozukluğunu tedavi etmek için idrar yaparken pelvik taban kasları kasılır ve orta akım idrar akışı durdurulur ancak sadece öğrenme aşamasında uygulanır, sürekli uygulanması tavsiye edilmez.

Daha sonrasında örneğin vagina da bir tampon olduğu ve bu tamponun düşmemesi için pelvik kasların sıkılması istenir. Pelvik taban kas egzersizleri haftada en az 3-4 kez, 15-20 hafta boyunca düzenli uygulanır. Belli bir kas tonüsüne ulaşınca ömür boyu egzersizlere devam edilmesi tavsiye edilir. Egzersizler sırasında pelvik kaslarının kasılması üç aşamalı olarak -her kas için- 6 ila 8 sn. arası süren, 8 veya 12 yavaş ve hızlı istemli pelvik taban kas kasılmasından oluşur. Bir egzersiz programı için uygun ve yeterli çaba ve yeterli tekrar gösterildiğinde egzersizlerden iki hafta sonra Başarılı sonuçlar alınmaya başlanır.

Pelvik kas egzersizlerini uygulanırken doğru kasların belirlenmesinden sonra öğrenme aşamasına geçilir.

Pelvik Kas Egzersizleri Uygulanırken Dikkat Edilmesi İstenen Noktalar

Egzersizler yapılırken kas ağrısı ve yorgunluk yaşanmaması için bazı önemli noktalara dikkat edilmesi istenir. Bu egzersizler uygulanırken dikkat edilmesi istenen noktalar vardır.

Dikkat edilmesi istenen noktalardan bazıları: Egzersizlerden önce tuvalete gidilmeli ve mesane boşaltılmalıdır. Belirlenen programa göre egzersizlere düzenli olarak yapılmalıdır. Egzersizler sırasında karın ve uyluk kasları kasılmamalı, gevşek tutulmalıdır. Egzersizler sırasında karın aşağı doğru zorlanmamalı, kaslar yukarı çekilmelidir.

Pelvik taban kasları kasılırken yavaşça nefes alınmalıdır. Otururken, sırtüstü ya da yüzüstü yatarken, diz çökmüş, ayakta vb. gibi farklı pozisyonlarda egzersiz yapılır. Pelvik kas egzersizleri hakkında sormak istediğiniz sorular varsa veya pelvik kas eğitimine başlamak istiyorsanız kliniğimizle iletişime geçebilirsiniz.

[widget-129]

Yorum Yap